tirsdag 4. februar 2014

Ting løser seg. Alltid :-)

Hei igjen! I dag kommer et lite gullkorn som jeg bare MÅTTE dele med deg.
Vi som jobber med test er perfeksjonister - flinke til å stille krav til oss selv, og har stor yrkesstolthet på å levere og prestere. Og det er jo bra. Men på den annen side kan det bli for mye også. Derfor vil jeg dele denne lille filosofiske snutten med deg, kanskje det er perfekt for at du skal finne roen og lede deg selv frem til løsningene i dag og i fremtiden:

Lev smartere ved å alltid tenke at TING LØSER SEG. Til slutt. ALTID. Selv om ting og tang utvikler seg som regel langt fra slik vi så det for oss. Skuffelsen eller frustrasjonen river litt i oss, men perspektivet om at det alltid løser seg roer ned. Når du kan lede deg selv med RO og trygghet er du SMARTERE I HODET. Stress og kav blokkerer løsningene i hodet. Du ser veggen og ikke døren. For å komme deg videre, når ting har stoppet opp, må du over i et annet "rom". Tenk det løser seg, hvor kan jeg lett gå videre, hvem kan jeg snakke med og hvor er det best å begynne? Heier på deg:)

Disse ordene fra Ann Elin Schüssel (dagensinnsikt.blogspot.com) var rette ord i rette stund for meg! Ja, ikke at jeg er spesielt stressa i dag, men du vet. Man har så mange tanker om å prestere, være like vellykket som alle de andre, gjøre de lure valgene. Liver et ikke så enkelt, kan prøve det den som vil  Klem til den som trenger det, og ha en GOD dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar