torsdag 13. februar 2014

Test-venner på tvers av alt - herlig!




Hei!
I dag har jeg opplevd noe veldig inspirerende: Teleplan Consulting arrangerte sammen med Centerpoint et Frokostseminar med Lloyd Roden. Lloyd er en av Europas mest anerkjente foredragsholdere, og selv om vi selv syntes vi var litt seint ute med invitasjoner, så ble deltakerlisten fylt opp på bare noen dager. Og denne usedvanlig sure og sørpete vintermorgen, så var vi ca 60 personer samlet i salen. Lloyd leverte varene som alltid, og vi fikk et interessant og underholdende foredrag om Agile testing, god stemning i salen og ikke minst mange gode tilbakemeldinger fra folk.

Men det som var nesten det beste, var at vi samlet folk innen test fagområdet fra mange ulike organisasjoner, og med ulike relasjoner. For eksempel hadde jeg bevisst invitert via mitt nettverk også i konkurrerende konsulentfirmaer. Og det er jo fordi jeg faktisk tror at vi har alt å vinne på å bidra til et godt fagmiljø rundt oss! Vi er et lite fagmiljø her i Norge, og det er ingenting å vinne på å holde seg for seg selv. Vi er helt forbi den tiden da det var om å gjøre å være eneste kafeen på hjørnet og om å gjøre med avstand til konkurrenter. Tvert i mot så mener jeg at jo mer vi deler, samarbeider og bidrar til å profesjonalisere fagområdet vårt, jo mer positiv energi bringer vi inn og tjener vi på det - rett og slett fordi vi alle har interesse av et sterkt og godt fagmiljø innen test. Vi samarbeider og gjør hverandre bedre på det faglige nivå, så kan vi heller konkurrere på andre arenaer. Jeg tror på at vi lever i «raushetens tid», og det er for meg utrolig inspirerende!

Her er et bilde av Lloyd og meg, når han får en liten gave som takk for foredraget
Og her et bilde av den herlige forsamlingen:




1 kommentar:

  1. Hadde gjort mye for å sitte i den salen der, synd jeg ikke viste om det før arrangementet var gjennomført.

    Finnes det kanskje et videoopptak av denne seansen?

    SvarSlett